Πρόσκληση: Ιστορίες κοινωνικών λειτουργών απο την πρώτη γραμμή.


Η δουλειά μου ξεπερνάει τα όρια της αυτοδιάθεσης μου!

Εκπαιδεύτηκα να τηρώ την εχεμύθεια ,να κλείνω την πόρτα του γραφείου μου και να ακούω το πρόβλημα του ανθρώπου που κάθεται απέναντί μου, που τις περισσότερες φορές είναι το ίδιο ακριβώς πρόβλημα που είχε ο προηγούμενος και ο επόμενος και οι επόμενοι που θα ακολουθήσουν… Μετά, ανοίγω την πόρτα μου και μπαίνω σε άλλα γραφεία, κλείνουμε τις πόρτες μας και ζητάω βοήθεια από τον διευθυντή μου, την συνάδελφό μου, τον παππά της ενορίας, τον δήμαρχο, την συνάδελφο από την ΜΚΟ… συνεχίζω με τηλέφωνα, και παίρνω τηλέφωνο τον κουνιάδο της αδερφής μου που είναι καλός λογιστής και ξέρει καλά τα «οικονομικά θέματα», τον κουμπάρο της γειτόνισσάς μου που είναι δικηγόρος και ξέρει καλά τα «νομικά θέματα» και σε όλους αυτούς περιγράφω το πρόβλημα του ανθρώπου που με όρους εχεμύθειας του υποσχέθηκα να τον βοηθήσω. Στο σχόλασμα, σκέφτομαι ότι ίσως έπρεπε εξ’αρχής να αφήσω τον άνθρωπο να κάνει αυτό που ήθελε όταν μου φώναζε οργισμένα «Θα πάω στα κανάλια!!!!!!» και ότι η Τατιάνα  Στεφανίδου τελικά ίσως είναι καλύτερη κοινωνική λειτουργός από μένα…..

Κι όμως! Κάτι μου λέει μέσα μου ότι αν ανοίξω εγώ το στόμα μου……

Θα διαμορφώσω και εγώ τις συνθήκες, το προσωπικό μου βίωμα να γίνει συλλογικό αίτημα

Θα απεγκλωβίσω από τους όρους της εχεμύθειας, αυτό που πρέπει να εκτεθεί στη δημόσια γνώση!

Θα επαναφέρω τους πραγματικούς, ανθρώπινους όρους και γλώσσα που μπορούν να περιγράφουν τις ζωές μας

Θα δώσω πραγματικό νόημα στη πολιτική αλλάζοντας τη γλώσσα που την περιγράφει- αντί των οικονομικών όρων που μας επιβάλλουν (πχ spreads, έλλειμμα, αγορές, ΔΝΤ, τρόικα κλπ)

Στον χώρο αυτό καταθέτουμε την εμπειρία μας από την καθημερινή μας πρακτική, εμπειρία δράση, προβληματισμούς, ελπίδες, με την ελπίδα να διαμορφώσουμε σιγά-σιγά ένα δυνατό κεφάλαιο κριτικής γνώσης και χειραφετητικής δύναμης, ικανό να μας οδηγήσει σε μια κοινωνική εργασία της κοινωνικής αλλαγής!!

Μπορείτε να μας στέλνετε τις ιστορίες/ εμπειρίες σας είτε με τη μορφή σχολίου (δείτε παρακάτω) είτε με την αποστολή email στο socialworkaction@gmail.com. Αν επιθυμείτε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ψευδώνυμο για την προστασία των προσωπικών σας δεδομένων. Εκτός από ιστορίες, εμπειρίες, συναισθήματα μπορείτε να μας στέλνετε και σχετικές φωτογραφίες, σκίτσα, videos. Όλο το υλικό θα δημοσιεύεται στο blog μας συνθέτονας έτσι ένα μωσαϊκό απο εμπειρίες των κοινωνικών λειτουργών και «εξυπηρετούμενων» σε συνθήκες κρίσης.

Ετικέτες:

5 Σχόλια to “Πρόσκληση: Ιστορίες κοινωνικών λειτουργών απο την πρώτη γραμμή.”

  1. Αυτό το «Θα απεγκλωβίσω από τους όρους της εχεμύθειας», ακούγεται λίγο «τρομακτικό». Τι ακριβώς εννοείτε;

  2. Μέσα από τις «προσωπικές» ιστορίες των εξυπηρετούμενών μας παίρνει μια πραγματική υπόσταση και περιεχόμενο αυτό που συχνά ορίζουμε ως «κοινωνικά άδικες πολιτικές και πρακτικές»…. Είναι αυτό που λέει και το ιστορικό σύνθημα των φεμινιστριών «το προσωπικό είναι πολιτικό»… αυτό λοιπόν που χρειάζεται,για το καλό όλων μας, να απεγκλωβιστεί είναι η πολιτική διάσταση των «προσωπικών» υποθέσεων των ανθρώπων η οποία συνήθως χάνεται ή ξεχνιέται ή πολλές φορές ακόμα στα πλαίσια της εχεμύθειας «προστατεύουμε» και εμείς οι ίδιοι και έτσι με αυτόν τον τρόπο προστατεύουμε και αυτές τις άδικες πολιτικές κ πρακτικές..

  3. Συμφωνώ απόλυτα πως το προσωπικό είναι πολιτικό, όπως και στην ανάγκη «απεγκλωβισμού» των πολιτικών διαστάσεων. Αυτό που ουσιαστικά ρωτάω, είναι αν θεωρείτε πως θα πρέπει ο «απεγκλωβισμός» και το «σπάσιμο» του απόρρητου, να συμβαίνει ακόμη και παρά τη θέληση του εξυπηρετούμενου- πελάτη.

  4. Ναι, κατάλαβα τι εννοείς….νομίζω ότι δεν χρειάζεται να μιλάμε καν για σπάσιμο του απορρήτου αν στις περιγραφές που κάνουμε προστατεύουμε έναν/μια εξυπηρετούμενο-η χρησιμοποιόντας ψευδώνυμο (όπου κ όταν χρειαστεί) και όχι το πραγματικό του-της όνομα και όταν περιορίσουμε γενικότερα τα στοιχεια που θα τον-την «φωτογράφιζαν» (πχ διεύθυνση ,τόπος εργασίας κλπ..)

  5. Απόλυτα συμφωνούμε λοιπόν 🙂

Σχολιάστε

